post

Când dragostea pentru RAPID nu e la ofertă ȘOC!

Anul 95: Evadarea din anonimat
Echipa înfiinţată de câţiva muncitori de la Atelierele Griviţa în anul de graţie 1923, sub denumirea CFR Bucureşti, şi consacrată în istorie ca Marele Rapid, va împlini duminică 94 de ani. 
Poate că domnul Gheorghe Scurtu ne va certa, pe motiv că nu 25 iunie, ci 11 iunie este adevărată „zi de naştere”. Dar dorim să nu intrăm în polemici.
Ci să stabilim clar ce avem de făcut. Ce ar fi vrut oare de la noi Teofil Copaci şi Grigore Grigoriu? Cred că ne-ar fi spus „priviţi către viitor, felicitări că aţi ajuns la 94, dar de acum toată atenţia către 95”. 
Ce vom face în acest al 95-lea an? Vom încerca să promovăm în Liga 3, că doar nu vom intra pe teren ca să pierdem meciurile. Ca nou-veniţi în acest eşalon, pare aproape imposibil. 
Din Liga 4 în Liga 3 e cel mai greu de promovat. Din multe echipe, răspândite în toată țara, puține vor merge mai sus. Trebuie câștigată o serie, apoi un baraj. Anul 95 se anunță unul foarte greu. Practic, vom lupta ca să evadăm din anonimat.
Dar să nu uităm că astă-vară eram numai o gaşcă entuziastă adunată în două săptămâni. Şi totuşi, ne-am atins scopul. 
Deci luptăm şi câştigăm, e clar. Dar cum? 
Adrian Dumitru şi Vasile Caciureac să-şi motiveze elevii ca şi până acum. La partea tactică lucrurile trebuie să evolueze mai uşor, pentru că am avut timp un an să sudăm relaţiile de joc, „să ungem mecanismele”. 
Jucătorii să între pe teren fără complexe. Atât. Au la activ toţi anii de juniorat, plus încă unul în care au arătat că nu şi-au pus degeaba ghetele în picioare. Nu au niciun motiv să se teamă. Desigur, asta nu înseamnă să doarmă câte o repriză, ca în deplasarea cu Power Team. Să joace ca în repriza a doua, acelaşi meci. 
Suporterii trebuie să înţeleagă situaţia. Rapid Bucureşti a promovat pe criteriu sportiv în Liga 1, la finele sezonului 2015-2016. Dar a fost scoasă din competiţie pe criteriul financiar. Nu mai stăm acum să analizăm cine a fost de vină. Faţă de realitatea asta avem două posibilităţi. Una ar fi să nu facem nimic şi să aşteptăm să ne cadă din cer un Rapid nou-nouţ, înscris în Liga 1 şi cu lotul plin de vedete. A doua, să încurajăm CFR-ul de azi să ajungă cât mai sus.
Numărul suporterilor va fi decisiv. Tot ce au reușit vreodată alb-vișiniii, au reușit și cu ajutorul fanilor. Dar știm foarte bine că nu e stilul nostru să aducem lumea în tribune cu marketing și campanii de convertire sau cu hashtag-uri în care să umflăm numărul de spectatori (tipic postdecembrist).
Cel mai bine a exprimat starea asta de spirit Bebiță, Rapidist de când s-a născut și prezent pe stadion de 55 de ani: „Noi suntem CFR și în 2016 am plecat de la lingură, ca în 1923. Cine vrea să ni se alăture, va fi bine primit”. Bebiță e cel mai bun agent de marketing pe care l-a avut vreodată o echipă de fotbal din România. De când se știe, trăiește în alb și vișiniu și nu face profit de pe urma Rapidiștilor. De Rapidiști ca el are Giuleștiul nevoie!